and WHAT?
What does our creation?, we think it provides some reflections on our present, from a critical standpoint. Reality where the suffering of people is increasingly latent, a dashed dreams reality, of disappointment ... above fight the power of to "BE".
We think that giving a twist to the scenes of Hamlet, more performed and idealized history of the painting, opens up other possibilities to see and understand the character of William Shakespeare. Ophelia is represented many artists as an erotic icon Pre-Raphaelites, dreamlike, lyricism and fantasy. Our Off.elia reminds us of the result of conflicting sociopolitical and cultural forces, she claims livable and dignified life, no the life "designed" by social conditions and ethnic differences.
Throughout project of Off.elia we handle the concepts of the "beautiful" and the "sinister", which we believe intrinsic to search of the "beauty".
1. The beautiful, without reference (metonymic) to the sinister, lacks strength and vitality to be beautiful.
2. The sinister, present without mediation or processing (and work metaphorically metonymical), destroys the aesthetic effect and are therefore limitations.
3. Beauty is always a veil (ordered) through which chaos must be submitted
(TRÍAS, Eugenio, Lo Bello y lo Siniestro)
Frame/Fotograma Off.elia, Epi Neuraska.
¿Y QUÉ?
¿Que aporta nuestra creación?, pensamos que aporta una o varias reflexiónes sobre nuestra actualidad, desde un punto de vista crítico. Realidad donde el sufrimiento de personas es cada vez más latente, una realidad de ilusiones truncadas, de desencanto... pero sobretodo por la energética lucha del ser.
Pensamos que darle esa vuelta de tuerca a una de las escenas de Hamlet, más interpretadas e idealizadas de la historia pintura, nos abre otras posibilidades de ver y entender al personaje de de William Shakespeare. Ofelia es representada por varios artistas Pre-Rafaelitas como icono erótico, de ensueño, lirismo y de fantasía. Nuestra Off.elia nos evoca la consecuencia de fuerzas sociopolíticas y culturales enfrentadas, reclama la vida vivible y digna, no la vida "destinada" por condiciones sociales o de etnia.
En todo el proyecto de Off.elia manejamos los conceptos de lo bello y lo siniestro, siendo a nuestro entender intrínsecos para la búsqueda de la belleza.
1. Lo bello, sin referencia (metonímica) a lo siniestro, carece de fuerza y vitalidad para poder ser bello.
2. Lo siniestro, presente sin mediación o transformación (elaboración y trabajo metafórico, metonímico), destruye el efecto estético, siendo por consiguiente limite del mismo.
3. La belleza es siempre un velo (ordenado) a través del cual debe presentirse el caos
(TRÍAS, Eugenio, Lo Bello y lo Siniestro)
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