lunes, 18 de junio de 2012

HOW? ¿CÓMO?

HOW?

This is a video installation where there is a new perspective Ofelia overhead, own vision of a supposed "god". In contrast to the picture of Millais, where the beauty and the nature has a sublime strength importance, in our Off.elia appears eroded and polluted environment, the river water flowing black of despair. Off.elia dying, claims, sing ... to life knowing that escapes him. By eight linear actions / scenes , conducted a thirty-minute loop and encompass musical textures "natural" to the viewer.

The projector is located in the ceiling and the display will support 28 kg of salt on the ground, where Off.elia screened. Organic support to suggest thousands of tears, connotation of purification, preservation, sweat and tears.

At first time we thought the possibility interaction of the user in this video-installation, with small sensors could influence the observer in the projection with some subtle changes; opening of the eyes and lips Off.elia, hand motions ... a series of loops that reinforce the idea of ​​the work and keep the viewer's attention. But for technical reasons and the time, for the moment we dismiss the programming of these loops, finally being a single thirty-minute loop. Not rule out the option of user interaction, such as video loops are ready.

The sound is an important part in the video-installation, It strengthens and enhances the desired environment: subtle sound of the river water, Ofelia breath, wind, birds singing. The musical base is performed by the fabulous sound "de-constructor" JJ Doc, has made a great and sublime sound piece that gives life to video installation. Multitude of textures and rhythms created for Off.elia, where we introduced several sound sensations. He´s faithful to the concept, JJ Doc get to us impregnate and his "de-constructions" sounds.

Frame/Fotograma Off.elia, Epi Neuraska


¿CÓMO?

Se trata de una video-instalación donde aparece una nueva Ofelia desde una perspectiva cenital, más propio de un supuesto "dios". Al contrario que en el cuadro de Millais, donde la belleza y la naturaleza tiene una fuerza e importancia sublimes, en nuestra Off.elia aparece un ambiente erosionado y contaminado, las aguas del rio fluyen negras de desesperanza. Off.elia agoniza, reclama, canta... a la vida que sabe que se le escapa. Mediante ocho acciones/escenas lineales, realizaremos un bucle de treinta minutos para englobar con texturas musicales y "naturales" al espectador.

El proyector esta situado en el techo y el soporte de visualización serán 28 kg de sal sobre el suelo, donde se proyectará Off.elia. Un soporte orgánico donde queremos sugerir miles de lágrimas, connotación de purificación, de preservación, de sudor y de lágrimas.

En un principio pensamos con la posibilidad de la interacción del usuario/a en la video-instalación, con unos pequeños sensores el observador podría influir en la proyección con algunos sutiles cambios; obertura de los ojos y labios de Off.elia, movimientos de manos … una serie de bucles que refuercen la idea de la obra y mantenga la atención del espectador. Pero por motivos técnicos y de tiempo desestimamos por el momento la programación de estos bucles, siendo finalmente un solo bucle de treinta minutos. No descartamos la opción de interacción del usuario/a, ya que los bucles de vídeo están preparados para ello.

El sonido es parte importante en la video-instalación, ya que refuerza y potencia el ambiente deseado: sonido sutil del agua del rio, respiración de Ofelia, viento, canto de pájaros. La base musical esta en manos del fabuloso de-constructor sonoro JJ Doc, donde ha realizado una gran y sublime pieza sonora que dota de vida la vídeo instalación. Gran multitud de texturas y ritmos creados para Off.elia, donde nos introduce en varias sensaciones sonoras. Siendo fiel al concepto, JJ Doc logra impregnarnos con sus de-construcciones sonoras.

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